Figaro 2009.05.07. 17:29

Ki marad otthon?

Egy picit most visszakanyarodok az elejére. Ki marad otthon? Ez talán a legnagyobb kérdés. Van élethelyzetek, mint például a miénk, amikor a párodnak azt dobja a gép, hogy az otthonunkhoz közel kap egy nagyon jó, ez hülyeség melyik állás nagyon jó(?), tehát kap egy állást, illetve egy más nagyobb pozíciójú munkakört, mint az előző.  Nálunk igazán ez nem volt kérdés, jelenleg Ő kapott jobb ajánlatot, úgyis vissza kellene mennie dolgozni előbb-útóbb, akkor próbáljuk úgy alakítani az életünket, hogy mindenkinek jó legyen. Van ugyan egy saját cégünk, ezt ugyan én vezetem, de ez inkább hátrafelé megy, mint előre, ezért is dolgozom máshol is, ahol szerencsére kivitelezhető, hogy úgy dolgozzak, hogy közben itthon maradhatok délelőttönként Alexszel. Pofon egyszerű megoldásnak tűnt, nagyszülőkre nem igazán tudjuk rábízni, a bölcsőde abszolút kilőve. Én úgy gondolom, hogy addig, amíg a gyerek nem tudja elmondani, hogy mi a baja, addig ne menjen bölcsődébe, mit érzékelnénk belőle, a gyerek reggel sír amikor otthagyjuk és nem tudjuk igazán, hogy miért, azért mert velünk akar lenni, vagy azért mert mit’tom én ütik, vagy ordibálnak vele a gondozók. Nem tudja elmondani, hogy apa vagy anya ez nem jó nekem, ezért.. Tehát bölcsi is kilőve, ezért maradtam én. Első gondolatra tényleg nem lehet bonyolult, most mi abban a nehéz, hogy itthon ülök vigyázok a gyerekemre? Igen ám, de akkor jön a rideg valóság, ez talán mégsem ennyire egyszerű. A legnehezebb talán az amikor tudatosul benned, hogy hello, a gyereket fejleszteni kellene, igen ám de hogyan? Nem tehetem a tv elé, hogy tanulj meg beszélni, tanuld meg a színeket, tanulj meg járni, tanulj meg evőeszközzel enni, és még sorolhatnám. Ezek olyan alapvető kérdések amire nem is gondol az ember fia, mert ugye mire mész haza? A feleséged örömmel beszámol, hogy képzeld a gyerek megtanult kanállal enni, megmondja, hogy milyen színű apa autója, stb.. Ilyenkor nem csapódik le, hogy igen ebben a feleségednek van némi munkaórája, hogy a gyerek tudja, hogy az autóm szürke, igen valószínű, hogy nem magától találta ki, de erre ugye nem gondolsz. Itt jön először a hidegzuhany: felelősség: nekem kell megtanítani szinte mindent a gyereknek, fasza(!) rajtam múlik a gyerek mennyire lesz IQ 2. Ha ez még nem okozna elegendő belsőkonfliktus magadban, akkor az majd fog amikor kimész az utcára babakocsit tolva, és nem csak ma látnak az emberek, hanem, holnap, holnapután is, igen téged a gyerekkel minden nap, néznek ám furcsán. A megszokott kisboltos megkérdezi, te vagy otthon a gyerekkel? Most erre mit mondjak, nem én a feleség vagyok csak arcot cseréltünk? A sok, furcsa bámuló tekintettől, lesajnáló anyukáktól, jön még egy lapát belsőkonfliktus, baromi hasznos része vagyok most a társadalomnak, egész nap otthon ülök, naponta 2x gyereket tologatok a városban, hát ez qrva jó, nem hogy inkább dolgoznék, mint minden normális pasi. Ugyanakkor a másik füledben pedig cseng a gondolat, de csak nagyon halkan, hogy kérdezzük már meg az utcán, mégis hány pasi vállalná ezt be, csak azért mert az asszony kap egy állást, lehet hogy mégis én vagyok a normális és a többi nem? Ezekkel a gondolatokkal, hidd el kedves férfi társam, ha te úgy döntesz, mint én el leszel egy darabig, amíg talán helyre áll benned belső konfliktus, ha helyre áll. Egy nagyon kedves barátom aki mellesleg pszichiáter és nő, mondott egy nagyon jó segítséget. Állj úgy a dolgokhoz mintha nem lenne anyja, mintha egyedül nevelnéd a gyereked, akkor is meg kell tudnod oldani/kezelned a helyzetet, épp úgy mint most, de most mázlid is van mert van anyja a gyereknek aki amikor hazaér segít. Véleményem szerint igaza van, már leszarom, hogy néznek rám a drogériában amikor begurulok babakocsival vásárolni, vagy a barkácsboltba csavart venni a hintához, esetleg a műszaki áruházba termékinformációt kérni.. Vagy Postán sorba állni, és közben a bámuló emberek fejét nézni, amikor próbálod nevelni a gyereked, hogy kisfiam ne rúgd le kérlek a cipődet, mert megfázik a lábad…

A bejegyzés trackback címe:

https://terkepesz.blog.hu/api/trackback/id/tr641108457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőlő 2009.05.07. 19:12:37

Pont ezért amit ott középtájt írtál a szürke autóról és egyebekről, szóval ezért gondolnám hogy minden apukára ráférne egy (pár) hónap otthon a gyerekkel. Egyébként minden tiszteletem azoké az apukáké akik ilyen helyzetben is helyt tudnak állni.

Alexnek nem volt fura a "váltás"?
süti beállítások módosítása