Figaro 2007.08.14. 10:01

Orrszívó

Az első kütyű:

Hétvégén kedves barátnőnknél jártunk, ikrei vannak. Kicsit babáztunk és élesben láttuk az egyik gyerekkütyü működését, ez a remekmű az orrszívó porszívó. Működése: porszívónak a csövére rá, porszívó be, cső vége a gyerek orrába. Ez egyszerűen remek, ha gyerek nem kapott szívinfarktust a porszívó hangjától, jön a szép műanyagcső, amit anya bedug az orrába, és már szívja is kifelé a felesleges dolgokat. Ezen a ponton egy kicsit eltűnődtem, orrszívó porszívó itthon: lelki szemeim előtt láttam, amikor a gyerek nem hajlandó az általa kevésbé hasznosnak vélt eszköz használatát engedélyezni az anyának, jön a jó öreg recept, nézd apának is megcsináljuk, kizárt(!). Ennél undorítóbb „gyerek kínzó” terméket még nem láttam pedig böngészem a netet, hogy milyen „hasznos” termékeket kell beszereznünk kicsi térképészünk érkezésekor.  Nem ellene vagyok! Sőt, bizonyára hasznos dolog, mert ő még nem tudja kifújni az orrát, de annyi, nem sokkal drágább, szebb, bizalomgerjesztőbb ilyen típusú terméket lehet még kapni, ezen miért spórolnak a szülők???????
 A két kép láttán remélem, elgondolkoztok rajta melyiket veszitek meg a picitek érkezésekor. Egy biztos mi maradunk a második képen látható, vagy ahhoz hasonló elektromos kütyünél.
(a termék márkaneve direkt eltávólítva, nem kívánok egyik gyártónak sem ingyen reklámot csinálni)
1.                                                        2.

14 komment

Címkék: kütyük

A bejegyzés trackback címe:

https://terkepesz.blog.hu/api/trackback/id/tr80139583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lare 2007.08.14. 10:53:46

biza nem tudja fújni... és csúnya középfül gyulladás és más efféle nyalánkságok lehetnek...

megsúgom, hogy a második... ami nem porszívós... csak ideig óráig oké nekem is volt ,( el is adtam...

szóval porszívósorrszívó... ha sajnálod ha nem ez az ő érdeke... meg a te saját jólfelfogott szülői tudatod, hogy inkább kicsit kellemetlenebb mint nagyongáz kórházi kezelés egy elhanyagolt nátha miatt...

lare 2007.08.14. 10:56:04

nemnem leszólás kiaoktatás ,))))))))) szimpla tapasztalat ,))))))))

Figaro 2007.08.14. 11:03:03

nem gondoltam, hogy leszólás, vagy kioktatás lenne, inkább örülök, hogy elmondod a tapasztalatod, ebből tanulok én is és mindenki akik olvassa ezt a blogot,részint ezért is készült, úgyhogy köszönöm!
remélem minnél több hozzászólás "kioktat" :)))

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2007.08.14. 12:11:30

hasznos dolog, mindenképpen a második, amikor a kisfiam volt csecsemő még csak a porszívós volt, de én magamon nem mertem kipróbálni, így a gyerekemet sem kínoztam vele...
én eü. dolgozó vagyok, de olyan dolgokban mint orrszívó, légzésfigyelő stb...elég skeptikus vagyok...mi is felnőttünk ezek nélkül...mellesleg már Ingridnél is írtam, hogy az oké hogy pl. a légzésfigyelő beriaszt, de a szülők többségének fogalma sincs, hogy kell egy babát újraéleszteni, tehát csupán az eszköz hiába...akiknek orvos ajánlja ott kell...na mindegy...ne porszívósat :))))))

Figaro 2007.08.15. 07:58:11

igen ezt a bejegyzésed olvastam, Ingrid blogján. Egyébként osztom a véleményt én is ...elég skeptikus vagyok...mi is felnőttünk ezek nélkül..., nem hiszem, hogy az anyai ösztönt helyettesítheti bármilyen kötyü. Az orrszívó és az ilyen "apróságok", szerinetem nem lesz kérdéses, ha hasznos megvesszük.Légzésfigyelő na ez már árban sem apró, és tényleg tudás nélkül szart sem ér. Szakmámból adodóan cca 2 évenet járok komplex "elsősegély-tanfolyamra" külömböző szinteken (katasztrófahely., terrortám.stb..), szerintem nem csak azon van a hangsúly, hogy mit kell csinálnod (ez az eygik legfontossabb)de a pánikhelyzet kezelését is tanítani kellene, mert az emberek 90%-a hiába tudja, pánikhelyzetben leblokkol, és mikor van nagyobb pánik annál, mikor a gyermeked a kiságyban nem lélegzik.......

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2007.08.16. 12:40:57

Mintha magamat hallanám :) Én is brutálisnak tartom. Első körben a "humánusabbal" próbálkozunk, ha nagyon fog fuldokolni a takonyban, majd akkor talán jöhet a kínzás. Addig nem. Különben ezt már számtalan helyen elmondtam: anyósom 2 gyereket nevelt fel egyetlen kisegítő eszköz nélkül! Egyiknek sem lett fikaszövődményből problémája. Szerintem hozzáállás kérdése, ha bemagyarázza az ember magának, hogy mással nem megy, akkor nem is fog. Pont.

lare 2007.08.16. 15:11:39

én bizony kipróbáltam magamon ,)) és nem rosszabb mint a sima orrfújás, sőt... hatékonyabb ,) és nekünk volt, pedig én 35 leszek idén és egészségügyis szülövel is rendelkezem ,))) az itteni kórházban rutin volt szívni a babák orrát...

utánaolvastam, megkérdeztem és csak a hang a rossz nekik...

a kétévesem hozza magától az orrszívót, anya-oszívó! már a csövet, mer tudja, hogy azzal neki csak jobb lesz ,) könnyebben lélegzik, nem ébred fel éjjel mert nem kap levegőt ,)))

és kövezzetek meg de légzésfigyelőm is van ,))) angelcare ,) a szülőis hordozós bébiőrös... tehát a fullos ,) és imádtam... sokkal nyugodtabban aludtam, hozzáteszem-nem hallok jól az egyik fülemre és sokat voltam egyedül vele...

Figaro 2007.08.16. 20:16:08

Eszem ágában sincs megkövezni, sőt köszönöm ezt a kommentet, elgondolkodom, a munkámból adódóan, térképészanyu is „sokat” lesz egyedül (éjszakánként is)….

lare 2007.08.19. 18:42:06

kedves vagy ,))

az első két hónapban a baba velünk aludt egy szobában, persze külön ágyban, aztán átköltöztettük a saját szobájába, de ha egyedl voltam vele, akkor mindig ott aludtam és végig használtam a légzésfigyelőt ,)))

mert jobban biztonságban éreztem magam vele és igen... kényelmesebb is volt cepelni a szülői egységet mindenhová magammal, pl főzés-wc-tusolás ,))) bár a lakás nem nagy, de a fülem miatt és pár hét után ha az anyuka jól figyel, rá fog jönni, hogy miért sír a baba ,))) és nem kell az első nyikkre felvenni ,))

Boniko 2007.08.30. 07:09:08

Porszivós orrszivó?

Én nagyon nem tudok vele megbarátkozni, bármilyen hasznos. Volt szerencsém végignézni, ahogy testvérem a kicsi keresztfiam nóziján ügyködött, aki közben természetesen visított. Én is megijedtem, és rá mertem kérdezni, hogy miért kell ezzel kínozni a gyereket? nincs más megoldás?
Erre kiküldtekl a szobából :o)

ja és felkértem a testvéremet, hoyg ha egyszer Nekünk is összejön a baba, akkor ugye jön hozzám porszívózni? :o)

Zsi-ke 2007.08.30. 07:35:47

Nekem volt ilyen és olyan is.:)
Mindjárt írom a különbséget.:)

Zsi-ke 2007.08.30. 07:41:15

Az elsőt 2ezer forinton alul vásároltam,kipróbáltam magamon,apján,és miután az agyunk a helyén maradt,a gyereken is. A gyerek üvöltött,viszont napok alatt túl voltunk a takonykóron,és soha sem volt arcüreg,meg fülgyulladása sem.
A másodikat tavaly vettük majdnem 10 ezerért gyógyszertárban,és szinte egyáltalán nem szív semmit,igaz olyan csendes hogy csuda. a gyerek üvölt most is,de sokkal kevesebbet,mert az orrában maradt matériától egy idő után el kell gondolkodnia hogy levegőt vesz,vagy üvölt. Szóval szerintem az első.:)

Pöttye 2007.08.30. 10:10:49

Ezeken a kommenteken olyan jókat mosolyogtam...
Csak "látásból" tudom, hogy a sógornőm is a porszívósat használta, és a gyerek az első alkalom után már nem félt tőle, mert rájött, hoyg miylen kalsszul kitisztította..jobban, mint bármi más... :)
Szóval ha szavazni kell.. olcsóbb, hangosabb, de alaposabb... És nem agyleszívó, nyugalom:D

Zsibrák 2007.09.06. 15:23:52

Az én Áronom imádja a porszívós változatot, volt olyan, hogy belealudt egy ilyen porszívós menetbe :) A másikat nem próbáltuk, mert felénk olyat nem kapni...
süti beállítások módosítása